Generelle handelsvilkår
for private og erhverv
Få nye dæk med montering hjemme på din adresse
Generelle handelsvilkår
1.1 Ved at benytte dig af serviceydelser forbundet med Mobil Dækservice accepterer køber (herefter kaldet kunden) nærværende forretningsbetingelser. Accept sker gennem køb.
1.2 Betingelserne gælder både forbrugere og erhvervskunder.
1.3 Det påhviler Kunden til enhver tid, at holde sig ajour med de gældende forretningsbetingelser.
1.4 Skulle der ske standsning, indskrænkning eller forsinkelse i driften hos Mobil Dækservice, eller indtræffe uundgåelige begivenheder, som Mobil Dækservice ikke har indflydelse på (f.eks. force majeure, krig, naturkatastrofer, arbejdskonflikter mv.) er Mobil Dækservice berettiget til at udsætte ordren, herunder levering og servicering i det omfang det er nødvendigt.
Mobil Dækservice vil da oplyse dig om, hvorvidt og hvornår leveringen vil finde sted. Hvis det ikke er muligt at forudsige tidspunktet for begivenhedernes afslutningen, eller hvis den varer i mere end 30 dage, er begge parter berettiget til at ophæve kontrakten.
1.5 Forsinket levering af produkt, servicering eller ydelse berettiger – uanset årsagen til forsinkelsen – ikke til erstatning af nogen art eller til afslag i købesummen.
1.6 Ved en bestilling af produkter af services over en sæson (eksempelvis hjulopbevaring) menes en vintersæson/sommersæson, dvs. op til 6 måneder.
2.1 Ved et hjulskifte bliver dækket ikke taget af fælgen, og kan foretages på stedet.
2.2 Ved et dækskifte skifter man dæk på eksisterende fælge. Det er også muligt at skifte dæk på stedet, hvorfor der medregnes en merpris på denne service.
3.1 Betaling sker gennem Mobile Pay eller bankoverførelse.
3.2 Prisen på servicen eller ydelsen beregnes på baggrund af den oplyste.
3.3 Mobil Dækservice kan, i det omfang gældende lovgivning tillader det, sende tilbud til kunden via post, telefon, SMS eller e-mail. Det kan forekomme, at telefonopkald optages til brug for forbedring af servicekvaliteten, hvilket dog kun vil ske, hvis det er i overensstemmelse med gældende lovgivning herom.
4.1 Kunden har pligt til straks at undersøge varen eller servicen ved modtagelse. Dette gælder, uanset om kunden ikke selv skal stå for eventuel montering.
4.2 Opdager Kunden en fejl eller mangel, skal vi snarest muligt inden for rimelig tid kontaktes og oplyses om, hvori fejlen eller manglen består. Erhvervskunder skal gøre kravet gældende senest 7 dage fra manglens indtræden. Ved for sen reklamation bortfalder kundens krav.
5.1 Vælger Kunden at få opbevaret sine hjul hos Mobil Dækservice vil de blive forsikret ved følgende takser:
Tyveriforsikring op til kr. 20.000,00 pr hjulsæt
Brandforsikring op til kr. 10.000,00 pr hjulsæt
7.1 Det er til enhver tid Kundens eget ansvar at være tilstede på den aftalte adresse inden for aftale tidsinterval. Endvidere skal det bemærkes, at det er Kundens eget ansvar at oplyse navne på dørtelefon eller lign, såfremt Kundens eget navn ikke fremgår.
7.2 Er kunden ikke til stede ved aftalte tidsinterval, bliver kunden kontaktet pr. telefon. Reagerer kunden ikke på telefon, vil kunden pålægges et gebyr på ordrens fulde beløb, for forgæves kørsel. Kunden skal efterfølgende tage kontakt til os for at lave en ny aftale.
7.3 Når kunden ikke er til stede ved det aftalte tidsinterval, vil Mobil Dækservice varetage/opbevare kundens hjul indtil andet er aftalt.
Det er til enhver tid Kundens eget ansvar at informere Mobil Dækservice, hvis der er låsebolte monteret på hjulene. Det er desuden Kundens ansvar at medbringe låseboltene på dagen ved ydelsen.
Såfremt Kunden ikke har medbragt låsebolte på dagen, har Kunden følgende muligheder:
1: Mekanikeren har mulighed for at bryde nuværende låsebolte op og montere nye bolte mod et tillæg på kr. 250,-.
2: Såfremt Kunden har glemt sine låsebolte på dagen hvor mekanikeren kommer for at foretage servicen, har Kunden mulighed for et booke en ny tid. Mekanikeren er kørt forgæves så vi opkræver et gebyr fra kr. 275,-.
9.1 Mobil Dækservice tilbyder følgende former for udlevering af hjul:
1: Kunden kan selv afhente opbevarede hjul gratis. Kontakt Mobil Dækservice for at høre mere.
2: Mobil Dækservice kan sende hjul til ønskede adresse efter aftale.
10.1 En kunde kan til enhver tid afbestille sin ordre. Der følger følgende regler for afbestilling:
Afbestilling i god tid
Såfremt en kunde afbestiller i god tid, ikke senere end kl. 8.00 dagen før ordrens faktiske leverancen er kunden berettet til fuld refundering af alle services/produkter der endnu ikke er foretaget/leveret.
Afbestilling i dårlig tid
Såfremt en kunde afbestiller i dårlig tid, senere end kl. 8.00 dagen før ordrens faktiske leverancen er leverandøren berettet men ikke forpligtet til at opkræve ordrens fulde beløb.
11.1 Mobil Dækservice forbeholder sig ret til at ændre og opdatere de regler og betingelser, der gælder for vores website. Det er derfor vigtigt, at Kunden løbende holder sig orienteret om eventuelle ændringer.
11.2 Det er kundens eget ansvar, at holde sig opdateret på Mobil Dækservice’ regler og betingelser.
På Trustpilot
Super flinke og overholder aftaler
Overholder aftale og pris. Fik lappet et dæk uden at være tilstede. Det kan man også sagtens arrangere. Fem gode stjerner til Mobil Dækservice.
– Nilsson
Gode produkter og service i topklasse
Kan kun anbefale dem.
– Tim
Super hurtig betjening
Hurtig betjening. Teknikker ankom på adressen forud for aftalte tid og satte ihærdigt igang med arbejdet. Godt arbejde
– Michael